Followers

Thursday, June 9, 2016

SAHABAT YANG TAK TERNILAI

Assalamualaikum,

komik ini merupakan komik nasihat kedua oleh saya
kali ini nasihat tentang persahabatan

semua orang berkawan dan semua orang ada kawan
tapi sejauh mana anda hargai persahabatan kamu?

bila kali terakhir kamu bertemu..?
bila kali terakhir kamu bertanya khabar...?

***



































tidak lama kemudian...




























***

Komik nasihat ini tamat disini.
terima kasih kerana sudi membaca komikyang mungkin tak seberapa ni


komik ini sedikit sebanyak ada kaitan dengan saya juga
saya rasa saya ada banyak rakan, kawan dan sahabat..
tapi bila fikirkan tidak banyak saya tahu tentang sahabat saya
tidak banyak juga mereka tahu tentang saya

sebab sejujurnya..

saya khuatir
.
.
.

saya takut bila semuanya yang terbina itu tiba-tiba runtuh dan hancur..



sejujurnya juga...
saya telah alami persahabatan yang hancur dek salah faham

the only regret I have now is that I didnt manage to say sorry first
although the blame is not nessasarily mine...

still

I should apologize first

***

9 comments:

  1. Faye.. Bagus pengajaran komik ni. tbh aku sendiri ada sorang kawan yang aku takleh tahan. Bila tak bertegur sapa ada jugak la rindu sikit2 tapi pantang nampak rasa nak debik je muka dia. Takde kes pun padahal. Adeh, camno ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. some friendship are weird that way..mungkin itu cara korg show affection towards one another...
      sejujurnya if you have that kind of friend..when diorg away mesti rindu nak berkelahi dgn dia nnt.

      Delete
  2. deep.

    saya pun pernah ada pengalaman macam ni. ada seorang kawan rapat kat u, lepas habis u bukanlah bergaduh atau ada salah faham cuma masing-masing bawa haluan dan sibuk dengan hal sendiri, takde lagi contact apa semua. 2 tahun lepas, dia meninggal. serius rasa terkilan sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyAllah..takziah Nubhan..
      besar rasa kehilangan bila sudah begitu.lagi-lagi bila tidak berkesempatan nak mend the broken.

      tapi kita masih boleh sedekahkan doa pada mereka

      Delete
  3. wow..so deep ibarat selumbar menusuk kuku..
    suka3..
    dah upload dlm botk lom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Nazrul..insyAllah lepas solat jummat bos akan tolong post kan

      Delete
  4. Sobs... nice reminder, my friend :')

    ReplyDelete
  5. Good job Faye.
    Komik ni sampai kat hati siapa saje sebab kita semua ada kawan yang terputus macam tu.
    So, kita semua boleh relate.
    Aku sendiri pun ada, tapi keberanian nak mulakan langkah memperbaiki hubungan tu yg tak ada lagi.
    Mungkin sempena ramadhan (atau syawal) ni boleh jadi titik motivasi untuk mulakan langkah.
    InsyaAllah.

    ReplyDelete

Leave your comments here